Thursday, March 18, 2010

Ape lagi yang diingini seorang anak?


Yang terutama dunia dan ukhrawi…insyaALLAH rase ini hakiki..

Amiiiin =)
Aku terbace di blog misi azlina.. die crite prihal arwah ayahnye sblum pergi menghadap ALLAH yg satu… die cerite btape ayahnye seorang yang taaT dan sntiase berbakti pd neneknye(ibu kpade ayah die..)… dan saat ayah die meninggal neneknye tak ade bsame ayahnye krana berade di rumah anak yg lain.
Ayat dlm blog die ni aku amik
"saya tau ayah sangat2 mengambil berat dan menjaga nenek selepas pemergian arwah atuk. Sehingga kadang2 pemerhatiannya terhadap nenek melebihi pemerhatiannya terhadap emak dan kami adik beradik."
Ketika saya berbual2 dengan nenek, sambil menangis nenek cakap,
"Nenek selalu doakan ayah kau. Syurga lah tempat dia."
Allahuakbar… bederai air mate aku mengalir… aku juga harapkan mama dan papa dpt doakan aku seperti itu andai aku pergi dulu sblum mereka… takde ape yg aku hrapkan slain dari Redha mereka…Redha mereka, Redhalah jua Allah padaku…
Betul kate azlina…Apalagi yang diharapkan oleh seorang anak melainkan keredhaan ibu bapa terhadapnya?
Aku hanye berharap keredhaan itu sntiase mendampingi aku disepanjang hdup ini hingga akhir hayatku…
Mama dan Papa tersayang, walau ku selalu ucapkannye , namun takkan mgkin pernah ia mampu membalas jasa dikau berdua buat aku berade disini, Berjaya mengungkapkan rase kasih dan sayang ini buat dikau berdua… walau bukan hari bapa..walau bukan hari ibu, walau bukan di hari lahirku jua, ungkapan I LOVE U tetap milikmu, duhai pembawaku ke dunia.. dgn izin yang Maha Esa…Moga baktiku dan jasaku padamu juga bakal membawaku ke syurga nanti..insyaAllah…


No comments:

Post a Comment