Monday, April 26, 2010

Ape sahaje kite buat, ALLAH tetap Ada..

Aku terbace dlm blog sesorang yg bakal mendirikan masjid a.k.a bernikah -nikah tu kan yg wajib… =)… die ni tertipu dengan seorang wedding planner ni, mcm mane critenye aku tatau la secare lanjut tp mcm mungkir janji la.. duit amik, terus ilangkan diri…
RM 3500 plak tu bdak tu kene tipu…dh la die tu bkn ade gaji tetap, just jual2 and business.. tup2..lesap..GhuyuB …=P kesian blogger tu..yela die kawin mude…lg mude dr aku umurnye..alhamdulillah, jodoh smpai awal.. tp sbb mude ni die di amibil kesempatan oleh wedding planner penipu tu.. aku ingt die ni sorang yg kene tp ade rmai jgak bakal pengantin yg kene tpu gak lg..ishk2…. yang kat luar tu…kaji dan slidik btol2…bkan bab nk kawin je, bab2 lain juge..beli barang and segale urusan lainlah… kite xleh jahil dan mudah percaye.. and blogger ni bagi link tnjuk keratin akhbar bhwa pompuan ni ngadu kat akhbar die ditimpe musibah..untuk bace, KLIK SINI… blogger tu kate, jgn pcaye sgt die ni pnye aduan ..bnyak direka2… WALLAHU A’LAM
Tapi yang aku nk tekankan disini, kite jgn skali2 aniaya org…wlau mane pun kite pegi, ALLAH yg satu tu tetap ade di mane2 dan memandang kite… baik buruk, kite akan dpt balasannye, tak lambat tak cepat… atas dunia ni jgak kite dpt.. macam perempuan nilah… die rase betape tidak adil pun bile die dicerai suami mcm tu, tp tu jugak adlah keadilan Allah spy die dpt renung kembali sebarang kesilapan die sblum ni.. moga2 die ingat kembali dan dapat petunjuk dari ALLAH untuk die betulkan segala kekhilafan… WeNG Weng!!! Beringat2 lah..untuk diri aku dan juge semua…

No comments:

Post a Comment