Tuesday, January 10, 2012

Jangan pernah Rasa Cukup Berdoa

Jika badan kita ada threshold level yg perlu dicapai untuk mencapai sesuatu tindak balas, maka Allah juga punya threshold leveNYA tsendiri yg tiada siapa pun tahu berapa nilai sebenar. Begitulah nilai doa2 kita. Allah punya kehendakNYa tsendiri untuk Dia kabulkan pemintaan kita diiringi akhlak, akidah iman dan taqwa sebagai pemangkin (co-factor).. Alam, makhluk dan dunia untuk kita melihatNYA

Doa itu Senjata mukmin. Iman itu ada pasang surutnya. Jika kita hanya bersenjata seketika-seketika sahaja bagaimana mahu melawan musuh (nafsu, syaitan) bila masa musuh-musuh ini menyerang, tiada bekalan senjata yang cukup untuk kita pertahankan jasmani dan rohani yang dalam keadaan baik. maka akan mudahlah kita tumpas.


Kesimpulannya, kita jangan behenti berdoa . teruskan walau kita lihat Allah tak perkenankan pada satu-satu masa, tapi rupanya Allah nak menjaga kita tiap-tiap masa. Hiasilah diri kita dengan doa yang berterusan.. =)


                                                            
P/S= Dulu TERlalu minat kat hazamin In Team ni . Jatuh cinta kerana satu kata-kata dia di satu konsert Di Kelantan dulu. Astargfirullah ...=P. Tapi kata-kata dia waktu tu adalah : "Jaga batasa-Jaga batasan ye.."- Waktu dia tengok ada yang berhimpit-himpit mau mengambil gambar In Team depan stage ..=)

No comments:

Post a Comment