Tuesday, January 10, 2012

niat dan azam baru

Assalamualaikum semua. saya mintak maaf kerana TERlalu lambat mengupdate blog sdangkan sy ada berjanji saya akan hantar entry baru pertengahan bulan 12. maaf, Allahlah perancang terbaik, andai rancangan kita itu sebaik manapun apada apa yang kita fikirkan. Mungkin apa yg saya rancangkan itu ada tidak baiknya pada pandangan ALLAH. jadi Allah menyekat dan tidak mengizinkan. ALhamdulillah, InsyaAllah ada yg lebih baik yang Allah janjikan. Mungkin dengan menerima ketentuan sebegini bisa menjadikan kita lebih berlapang dada dalam mengejar masa yang semakin lama semakin meninggalkan kita. Dalam merungut-rungut tidak cukup masa Allah masih lagi benarkan saya menekan keyboard sekarang, mengizinkan Wengers seme membaca pulak tu. Allah Knows the best rite. the best time, the best situation, the best place, and even the best person .. =) .


Biarlah walaupun saya menggunakan Tahun masihi sebagai rujukan dalam memperbaharui sesuatu keadaan tapi tahun baru hijrah hari itu lagi niat ini dah ada. saya terfikir fikir bagaimana lagi mahu update entry sebanyak mungkin tapi tidak mahu tiap entry itu sia-sia. jadi bila saya fikir-fikir akhirnya saya berniat mahu meletakkan entry2 atau status2 yang sy kongsikan di facebook juga untuk tatapan semua wengers. memandangkan status2 itu jua adalah dari pandangan sekeliling, tarbiyah2 Allah dan perkongsian ilmu yang baik, maka saya berniat untuk memanjangkan yang baik itu untuk turut serta diletakkan di sini. Selain meletakkan status2 sesuai akan sy cuba relatekan dengan kaadan -keadaan hidup kita terutamanya dalam menghadapi ujian Allah. InsyaAllah.Alhamdulillah, Moga perkongsian ini bermakna. Moga Allah permudahkan kita.

No comments:

Post a Comment